hurghada

Op zoek naar Hurghada? - Zoek Hurghada in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Hurghada
Start een campagne - jouw website over Hurghada, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp 
toevoegen aan favorieten lijst Hurghada > Forum > Archief > vaccinaties Hurghada
  Fabienne  1. Geplaatst op 21 juni 2004 om 19:07 uur     quote nieuw bericht email edit 

Op 15 juli ga ik met mijn vriend voor 1 week naar hurghada. Nu zijn we erg benieuwd of we nog inentingen moeten halen, want de n zegt van wel en de ander zegt van niet, is er iemand die veel ervaring heeft met Egypte en ons kan vertellen of je (in die periode) wel of geen inentingen moet halen en zo ja welke?
Groeten,
Fabienne

Inez  2. Geplaatst op 22 juni 2004 om 11:35 uur     quote nieuw bericht email edit 

Voor Hurghada hoef je dus geen inentingen te halen. Alleen als je een Nijlcruise gaat doen is het aan te raden (maar ook niet verplicht) en als je dus naar de bekende oases gaat zoals Fayoum die zijn duizende kms van Hurghada af. Zorg dat je geen water drinkt en ook je tanden poetst met water uit de fles. Veel drinken (water), petje op en het liefst op de heetste tijd van de dag in de schaduw dan moet het goed gaan. Het is er heel warm op het moment!
Veel plezier
Inez

Ellen  3. Geplaatst op 27 juni 2004 om 19:13 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hoi,

Wij gaan ook 15 juli en ik moest wl naar de GGD om inentingen te halen! Wij moesten Hepatitus A en DTP halen...

Groetjes Ellen

Inez  4. Geplaatst op 27 juni 2004 om 22:09 uur     quote nieuw bericht email edit 

Wie zegt dat? GG&GD kijkt niet precies waar je naar toe gaat in Egypte. Ze horen Egypte denken dan meteen aan de Nijl of de oases. Hurghada staat zo ver van de Egyptische samenleving af voor wat betreft hygiene en andere omstandigheden. maar goed het is nooit weg om de vaccinaties te hebben.
Inez

Ellen  5. Geplaatst op 28 juni 2004 om 12:11 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hoi,

Ik heb de GGD gebeld en die zeiden dat ik vaccinaties nodig hadden. Toen ik ze ging halen zeiden ze dat het zeer aan te raden was (ook al ging ik naar Hurghada)
Dus ik heb ze nu gehaald, kan inderdaad in ieder geval geen kwaad!!

Groetjes, Ellen

Inez  6. Geplaatst op 30 juni 2004 om 08:53 uur     quote nieuw bericht email edit 

Precies! En als je het geld toch terug krijgt van de verzekering geeft dat niet. Vind het alleen zonde voor mensen die dat niet hebben en zo op kosten worden gejaagd.
groeten,
inez

Rick  7. Geplaatst op 06 juli 2004 om 16:01 uur     quote nieuw bericht email edit 

Ik ga ook naar hurghada, bij mij adviseerde de GGD om inentingen te nemen, mijn huisarts adviseerde het ook.

Zoiets kost 87 euro, dtp en hyp A.
Maarja gezondheid is belangrijker en voor een dure reis kan dit beetje ook wel extra.

Wel kreeg ik het advies om bij de oase onder een klamboe te slapen, ivm malaria muggen en niet pootje baden in de Nijl, ook niet met schoenen. Er zitten namelijk parasieten in de Nijl die door je zool gaan. Het is wel te genezen, maarja, de vakantie is dan wel voorbij.

Inez  8. Geplaatst op 08 juli 2004 om 12:15 uur     quote nieuw bericht email edit 

[Het is nogal een verschil of je naar Hurghada gaat of naar de oases en de Nijl. Dan zeker is het verplicht. Nee in de Nijl kun je niet zwemmen laat staan drinken. Oases heeft ook malariamuggen dus ik zou zeker ook pillen voor malaria meenemen. Het gaat vooral om Fayoum oase.
Inez

Ga naar:

Inhoud : Peter
Suggesties voor deze pagina? Klik hier
2000-2014 - Startkabel.nl - disclaimer cookiepolicy